اندیشـکده موعـود
تحلیل و بررسی سینمای غرب
قالب وبلاگ

плакат фильма биллборды Сумерки. Сага. Рассвет — часть 2

سری فیلم های (گرگ و میش)، داستان عشق انسانی به نام بلا به خون آشامی به نام ادوارد است. این عشق او را به دنیای خون آشامان وارد ساخته و با فراز و نشیب های فراوانی روبرو می کند. اما هیچ خطری، عشق آنان را کم رنگ نمی سازد. بلا زمانی که هنوز یک انسان است با ادوارد ازدواج کرده و کودکی نیمه انسان-نیمه خون آشام به دنیا می آورد. سپس زمانی که مرگ او را فرا میگیرد ادوارد او را به خون آشام تبدیل نموده و نجاتش می دهد. آن گاه زندگی خون آشامی آنان با عشق و به همراه کودکشان ادامه می یابد.
در دو مقاله ی قبل، به بررسی و مقایسه ی دو ویژگی زیبایی و خانواده محوری در فیلم های خون آشامی پرداخته شد. اکنون به چگونگی یکی دیگر از این تفاوت ها می پردازیم.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 28 خرداد 1392 ] [ 14:36 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

плакат фильма биллборды Сумерки. Сага. Затмение

در مجموع خون آشامان این سبک از فیلم ها، موجوداتی پلید، وحشتناک، عناصری منفی و اصطلاحا bad man بودند. اما در سبک جدید این فیلم ها، خون آشامان به کاراکترهایی مثبت، زیبا، باعاطفه اجتماعی، عاشق و نهایتا good man به تصویر کشیده شده اند.
سری فیلم های (گرگ و میش)، داستان دختری به نام بلا، از خانواده ای از هم پاشیده است. او مادر و همسر دوم مادرش را ترک کرده و برای زندگی با پدر به فورکس می رود. در آن جا با خانواده ی کالن ها آشنا می شود؛ خانواده ای خون آشام اما منسجم و صمیمی و پرعاطفه. بلا با ادوراد، پسر کالن، رابطه ی عاشقانه ای را شروع می کند که او را به دنیای خون آشامان وارد می سازد. بلا با وجود همه ی دردسرها و خطرات فراوان، بازهم مشتاق ازدواج با ادوراد است. آن گاه زمانی که هنوز یک انسان است با ادوارد ازدواج کرده و کودکی نیمه انسان-نیمه خون آشام به دنیا می آورد. سپس زمانی که مرگ او را فرا میگیرد ادوارد او را به خون آشام تبدیل نموده و نجاتش می دهد. کودک به سرعت بزرگ می شود و آنان خانواده ای زیبا و صمیمی را تجربه می کنند.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 27 خرداد 1392 ] [ 22:45 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

плакат фильма Список Шиндлера

هنگامی که اولین کنفرانس صهیونیست در 29 اوت 1897 در شهر بال سوئیس شروع به کار کرد، جریانهای مختلف صهیونیست ولابی های سیاسی آن  در همه جای دنیا به این تکاپو افتادند که پس از برگزاری اولین کنفرانس،

جریانی به راه اندازند که بتواند بیش از گذشته حرکتهای صهیونیسم  جهانی را توجیه کند وبه نوعی به این جریان فرهنگی-سیاسی مشروعیت کاذب ببخشد . به طورقطع بهترین و از اولین حرکتهای این جریان برای مشروعیت سازی تسلط بر رسانه ها بود. به گونه ای که پس ازمدت کوتاهی آنها به کمک انگستان وآمریکا  به یک امپراطوری رسانه ای بزرگ  دست پیدا کردند که درآن به دلیل هزینه های فراوان ولابی پشت پرده کسی نمی توانست درمقابل جریانهای رسانه ای آنها بایستد. در همین راستا آمریکا هم هالیوود را بی چون چرا دراختیار فیلم سازان طرفداران صهیونیسم جهانی و رژیم صهیونیستی  قرار داد تا بتواند درپهنه رسانه ای بزرگ هالیوود هر کاری که دوست داشتند وبه مقتضی سیاستهای رژیم صهیونیستی انجام دهند.


دراین بین یهودیانی که شروع به فعالیت درهالیوود کردند برنامه های خود را بر چند محور قرار دادند.
1-تلاش برای مشروع نشان دادن رژیم صهیونیستی و به نوعی جایگاه سازی تاریخی برای آن، به گونه ای که آنها سعی می کردند که در فیلمهای هالیوود به ویژه ژانر تاریخی وسیاسی این موضوع را به بیننده تلقین کنند که یهودیان از ابتدا به صورت گسترده در فلسطین حضور داشته اند و به طور کلی جایگاه اصلی یهود بیت المقدس یا همان سرزمین موعود یهود است.
2-مظلوم نمایی سیاسی به ویژه در فیلمهایی که درباره جنگ جهانی دوم وپس از آن ساخته شده است.
همه این اتفاقات درحالی است که سیاسیون آمریکا با پولهای کلانی که در هالیوود خرج میکنند،به دنبال کمک بزرگی به صهیونیسم برای القای اهداف آنها در پرده نقره ای هستند.
به نوعی که به جرات می توان گفت که بسیاری از کارگردانانی که در سینمای سیاسی هالیوود نقش دارند از کسانی می باشند که به خوبی به این جریانات وخواسته های آنان واقف هستند.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 26 خرداد 1392 ] [ 16:16 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

 

سال‌هاست که سینمای جهان شاهد فیلم‌هایی با ژانر وحشت خوناشامان است. با بررسی سری فیلم‌هایی که به پرداخت این افسانه دست زده‌اند، به معانی قابل توجهی دست می‌یابیم که در شناخت هر چه بیشتر این رسانه‌ی قدرتمند، یعنی سینما، مؤثر است.

در این پژوهش، از چند فیلم شاخص سینما، با موضوع خوناشامان استفاده گردید.

(گرگ و میش 1)؛ (کشیش 2)؛ (دراکولای برام استوکر 3)؛ (دراکولا 20004)؛ (لینکون؛ شکارچی خوناشام 5)؛ (من یک افسانه‌ام 6)

فیلم‌هایی که از ابتداء درباره‌ی این افسانه، قصه‌پردازی کرده‌اند، حول محور مردگان متحرکی حرکت کرده‌اند که به نظر می‌رسد دارای خصوصیاتی مشترک هستند. خصوصیاتی مانند قدرت بسیار زیاد، گریزان بودن از نور خورشید و سوختن در مقابل آن، زشت و ترسناک بودن، بی‌عاطفه، بی‌رحم، وحشی و درنده بودن، زندگی گله‌وار و حیوانی داشتن، عدم اصالت خانواده و فرزند، عدم تعقل و تدبر و هوشمندی، عطش به خون، قاتل انسان‌ها، دشمن خوبی‌ها و زیبایی‌ها و... .

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 26 خرداد 1392 ] [ 15:12 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

جهان امروز جهان تصویر است و مساله آینده‏نگرى (فیوچریسم) در دهه‏هاى گذشته براى غرب بسیار مطرح بوده است. آینده‏نگرى در غرب، ریشه در روش علم تجربى، نگرش‏هاى سیاسى و اندیشه‏هاى مذهبى دارد . آمریكا با نشان دادن آینده تاریك و خونین بشر در فیلم‏هاى خود، سعى دارد خود را منجى آینده بشریت معرفى كند . مساله مهدویت‏براى غرب پس از انقلاب اسلامى ایران مطرح شد .

جهان امروز، جهان تصویر است و عمده‏ترین مصداق این تصویر، سینماست . پستمن در كتاب زندگى در عیش، مردن در خوشى سه دوره یا سه سپهر را براى انتقال معلومات ذكر مى‏كند: دوره انتقال معلومات به وسیله زبان، دوره مكتوب و بالاخره دوره تصویر (سینمایى و تلویزیونى) .


ادامه مطلب
[ شنبه 25 خرداد 1392 ] [ 15:34 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

به تصویر كشیدن مبانی معنوی و مذهبی و شخصیت‌های قدسی، هنر خاصی را می‌طلبد كه تنها هنرمندان سلیم‌النفس و متعهد می‌توانند از عهده آن برآیند.

در هنر نمی‌توان مستقیم سخن گفت و یا پند و اندرز داد. هنر سینما كه اصالت و اساس آن بر تصویر است، به عكس دیگر هنرها، مشكل‌تر می‌تواند چنین مفاهیمی را به زبان خود ترجمه كند و به گونه‌ای كه به این مفاهیم لطمه نخورد، آن را در خود حل كند یا به واقع خود در آن حل شود. در عین حال، باید گفت مؤثرترین روش برای ماندگار كردن مفاهیم مذهبی و دینی به تصویر كشیدن آن‌هاست.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 22 خرداد 1392 ] [ 13:46 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

 

فراماسونری همواره با گردش آزاد سرمایه در دنیا به تجارت می‌پردازد و در قالب سازمان‌های خیریه ،سعی در ساختن چهره‌ای موجّه و مثبت از خود داشته است.رویکرد سینمایی دهه اخیر هالیوود هم،ساخت و پرداخت چنین جلوه‌ای از این سازمان بوده است. 

اشاره:

با اختراع دوربین فیلمبرداری در سال 1895 توسط برادران لومیر و روبرو شدن مردم با پدیده‌ای به نام سینما، جریان فراماسونری با سیطره بر این پدیده و نفوذ در صف تهیه کنندگان، نویسندگان و کارگردانان و هنرپیشگان، در صدد تحمیل و تبلیغ جهان‌بینی مادی خود توسط این رسانه برآمد. فراماسونرها با استفاده از نمادها و شعارهای خود در فیلم‌ها و تحریف تاریخ توحیدی، با قداست‌زدایی از پیامبران الهی و چهره‌سازی در مقابل آنان، در صدد تخریب باورها و ارزش‌های الهی برآمدند. این جریان که نقش محوری در اشاعه فساد و فحشا در بین جهانیان را ایفا می‌کند، هر روز بر سیطره خود بر سینمای جهان به ویژه هالیوود می‌افزاید. این مقاله نگاهی است کوتاه و محققانه در چگونگی نفوذ و استفاده ابزاری جریان فراماسونری از پدیده‌ای به نام سینما.

 

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 20 خرداد 1392 ] [ 15:42 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

موسم جشنواره فیلم کن رو به پایان است و تب و تاب این جشنواره که متاسفانه برخی دست اندرکاران و مسئولین سینمایی ما را هم فرا گرفت ، پس از سود فراوان مالی و غیر مالی برای تراست ها و کارتل های غربی و آمریکایی رو به افول می رود. تب و تابی که به جز خود آن شهر کوچک سواحل جنوب فرانسه (آن هم به مدد تبلیغات طراحان و تولید کنندگان انواع و اقسام مد لباس و لوازم آرایش و جواهرات)،در هیچ کجای دنیا مانند ایران مطرح نیست.همین الان می توانید سری به معتبرترین وب سایت های سینمایی جهان بزنید و ببینید واقعا این جشنواره موسمی در دنیای سینما تا چه حدی محل از اعراب دارد، دیگر رسانه ها و وب سایت های غیر سینمایی جای خود دارند!

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 7 خرداد 1392 ] [ 15:1 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به این وبلاگ خوش آمدید.
نويسندگان
آرشيو مطالب
آبان 1394
مرداد 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 اسفند 1393 آذر 1393 مهر 1393 شهريور 1393 بهمن 1392 شهريور 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391 مرداد 1391 تير 1391 خرداد 1391 ارديبهشت 1391 فروردين 1391 اسفند 1390 بهمن 1390 دی 1390 تير 1390 خرداد 1390 آذر 1389
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 542
بازدید کل : 62225
تعداد مطالب : 116
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

<

لوگوی وبلاگ

اندیشکده موعود

social code
ایران رمان