اندیشـکده موعـود
تحلیل و بررسی سینمای غرب
قالب وبلاگ

ایرانیوم و تئوری توطئه


 

سینمای ایدئولوژیک غرب تقریبا از همان لحظات پاگرفتن (از آنجا که از یک ایدئولوژی شرک آمیز و نژادپرستانه سلطه طلب، تغذیه می شد) تعارض و عناد خویش را با اسلام و مسلمانان نشان داد. از همان ابتدا در سینمای غرب، مسلمانان در کسوت عرب یا غیر عرب ، افرادی شرور و خبیث و شارلاتان و یا حتی بی سر و پا و در خوش بینانه ترین نگاه، مضحکه آمیز و مسخره نمایش داده شدند. شاید کمتر کسی فیلم "رقص هفت زن محجبه" ادیسون در سال 1897 (یعنی دو سال پس از پدید آمدن رسمی سینما) را دیده باشد یا از فیلم "عرب مسخره" (ژرژ میلیس) در همان سال چیزی شنیده باشد و یا اسم فیلم "آواز موذن"(فیلیکس مگیش – 1905) به گوشش خورده باشد اما حتی اگر نسخه صامت دزد بغداد ( رائول والش-1924) را ندیده باشد، قطعا صحنه هایی از "دزد بغداد" ساخته مایکل پاول و امریک پرسبرگر و تولید رنگی 1940 را مشاهده کرده که چگونه مسلمانان در این فیلم (به خصوص وزیری به نام جعفر)، افردی پاپتی و خبیث و حتی شیطان صفت تصویر می شوند که بهترین شان یعنی همان سابو(دزد بغداد)در اصل فردی است که با دله دزدی و شامورتی بازی زندگی می گذراند! چنین کاراکتری را در بسیاری از آثار سینمای غرب اعم از فیلم و کارتون  طی این نزدیک به 115 سال تاریخ سینما ، به کررات می توان مشاهده کرد، از فیلم های سندباد گرفته تا علاءالدین و علی بابا و تا همین فیلم اخیر مایک نیوئل برگرفته از بازی "شاهزاده پارس" که با نام "ماسه های زمان" در سال 2010 ساخته و اکران شد. فیلمی که علاوه بر مایه های ضد اسلامی و جدا کردن ایرانیان از وجه اعتقادی شان ، از جنبه های قوی آخرالزمانی نیز برخوردار بود.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 14 دی 1390 ] [ 13:24 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]
[ چهار شنبه 7 دی 1390 ] [ 11:57 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

به بهانه آغاز دهه دوم از هزاره سوم میلادی

پس از 11 سپتامبر

هنوز زمان زیادی از آغاز قرن بیست و یکم و هزاره سوم میلادی نگذشته بود که در یازدهمین روز از نهمین ماه سال 2001 حادثه ای در نیویورک اتفاق افتاد که گویی همه آنچه در فیلم های آخرالزمانی تا آن هنگام تصویر شده بود را عینیت می بخشید. گویی عملیات تروریستی فیلم هایی همچون "محاصره" ( ادوارد زوییک-1998) و"جاده ارلینگتن" (مارک پلینگتن-1999) تحقق عینی پیدا کرده بود ، انگار پیش بینی های فیلم "مردی که فردا را می دید" (رابرت ژونه-1981) درباره پیش گویی های نوسترآداموس جامه عمل می پوشانید. فیلمی که 2 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر روی پرده رفت و در آن به وضوح نشان داده می شد که موشک مسلمانان ، برج های دوقلوی نیویورکی را به دو نیم می سازد!!


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 7 دی 1390 ] [ 11:40 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

 

 

 

جنگ های صلیبی به عنوان ایدئولوژیک ترین نبردهای تاریخ غرب ، همواره جایگاه ویژه و محبوبی نزد سیاسیون آن (مانند روسای جمهور ، نمایندگان کنگره ، فرماندهان ارتش و روسای احزاب و جمعیت های سیاسی آمریکا و اروپا) و همچنین عناصرفرهنگی شان از جمله قصه پردازان و حماسه سرایان و به خصوص هالیوود و فیلمسازانش داشته است. همواره سعی شده که روایت های متعدد از مراحل ، فراز و فرودها و قهرمان های این جنگ ها در طی قرون متمادی (و درکنار داستان ها و اسطوره های کتاب مقدس) به صورت ادبیات و هنر عامه پسند درون جامعه غرب تزریق شود تا به نوعی فرهنگ صلیبی را در میان مردم این جامعه زنده نگاه دارد. اساس فرهنگ جنگ های صلیبی بر مبنای نژاد پرستی و زرسالاری و سلطه طلبی به قصد تسخیر جهان قرار دارد و در واقع گزیده ای از اندیشه های صهیونی به حساب می آید که به داخل مسیحیت تحریف شده ، تزریق گردیده است.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 5 دی 1390 ] [ 12:26 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

 

 

یک فیلم دیگر آخرالزمانی و این بار براساس کتابی از "کورمک مک کارتی" که پیش از این(حدود دو سال پیش) اقتباسی از نوول قبلی او یعنی  "سرزمینی برای پیرمردها نیست" را ساخته برادران کوئن دیدیم که اسکار بهترین فیلم سال را هم دریافت کرد.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 5 دی 1390 ] [ 12:24 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]
 

плакат фильма Знамение

آگاهی (The Knowing) ، عنوان فیلمی است به کارگردانی الیس پروباس. بازیگر اول این فیلم نیکلاس کیج (شناخته شده در این گونه فیلم ها) و ساخته ۲۰۰۹است.داستان کلی فیلم مربوط به نابودی بشر و نجات عده ای (انتخاب شده) می شود…


ادامه مطلب
[ دو شنبه 5 دی 1390 ] [ 12:22 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

 

فیلم "کشیش" یکی از تازه ترین آثار سینمای آخرالزمانی هالیوود است که می تواند ارتباط سینمای غرب را با برخی موضوعات محوری این سینما که به کررات روی پرده رفته و سالهاست فیلم های بسیاری براساس این سوژه ها ساخته شده ، نشان داده و همچنین وجه تسمیه حضور ماندگار برخی ژانرهای اصلی سینمای آمریکا ( مانند وسترن ) را بازتاب دهد. "کشیش" یک فیلم پست آپوکالیپتیک یا پسا آخرالزمانی است که برخلاف سایر آثار مشابه ، دوران ثبات پس از جنگ آخرالزمان را به تصویر می کشد که بشر در حال بازیافت زندگی گذشته خود است اما مجددا مورد هجوم نیروی شر ( در این فیلم خون آشامان ) قرار گرفته و آرماگدونی دیگر را در برابر خویش می بیند.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 5 دی 1390 ] [ 12:19 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

 

هنگامی در سال 1969 فیلم "بچه رزماری" رومن پولانسکی برپرده سینماها رفت ، در واقع به نوعی نیمه پنهان ماه نمایان شد! یعنی در حالی که تا آن تاریخ کسی از شیطان پرستی و شیطان پرستان و فرقه منسوب به آنها خبری  نداشت

 

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 5 دی 1390 ] [ 12:7 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

اگرچه سابقه ساخت و تولید فیلم های موسوم به ورزشی – رزمی به اوایل تاریخ سینما بازمی گردد ولی شاید بتوان یکی از اولین فیلم های قابل اعتنا در این باب را "افسانه جودو" ساخته آکیرا کوروساوا در سال 1943 دانست. افسانه سامورایی ها به عنوان اسطوره هایی که هویت خود را در کشاکش فرهنگ های بیگانه حفظ کرده و در هر شرایطی اصالت و ریشه های خود را در مردانگی و کمک به دیگران باز می یابند ، مهمترین عنصری بود که کوروساوا در مجموعه ای از آثار خود به نمایش درآورد ، اگرچه در فیلمی همچون "راشومون" اسطوره سامورایی را قربانی نگرش جدیدش کرد.نگرشی که باعث شد تا در جشنواره ونیز پذیرفته شود و علاوه برکسب جایزه نخست آن ، برای اولین بار مورد توجه محافل غربی قرار گرفته و به قول معروف به عنوان یک فیلمساز مولف و مدعی کشف گردد.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 5 دی 1390 ] [ 11:56 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

 

دهه سینمای آپوکالیپتیک

سینمای جهان در شرایطی به هزاره سوم قدم گذارد که در دهه 90 از هزاره دوم ، لااقل برای کسانی که با نگرش ایدئولوژیک این سینما چندان آشنایی نداشتند ، سمت و سوی عجیب و غریبی یافته بود. در این دهه ناگهان تعداد زیادی فیلم به روی پرده رفت که در آنها به نوعی پایان جهان یا آخرالزمان اشاره شده بود مبنی براینکه خطر یا فاجعه ای تکنولوژیک یا بیولوژیک یا شبه دینی و یا ماورایی ، جهان را به سوی نابودی یا حاکمیت فرد و یا گروهی شرور و خبیث می کشاند. در اغلب این دسته از فیلم ها یک منجی(که در این گونه فیلم ها بعضا با عنوان The One خطاب می شود)  به مقابله با آن خطر یا فاجعه برخاسته و دنیا را از شرش نجات می بخشید.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 5 دی 1390 ] [ 11:52 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

 плакат фильма Вавилон нашей эры

فیلم "بابل پس از میلاد" از دیگر فیلم های موج موسوم به آثار آخرالزمانی به شمار می آید  که چندی است به عنوان جریان اصلی سینمای آمریکا خود را مطرح ساخته است. فیلم هایی درباره سرانجام جهان یا به قول خودشان پایان روزها ، ظهور مسیح موعود یا مشیا (همان مسیح موردنظر قوم یهود که قرن هاست انتظارش را می کشند)  و یا بازگشت حضرت مسیح (ع) که مدنظر مسیحیان به خصوص پروتستان هاست. در این گونه آثار به وقایع آخرالزمان از زاویه نگاه فوق پرداخته می شود ، از غلبه نیروی شر یا ضد مسیح گرفته تا نبردهای واپسین موسوم به آرماگدون و تا تلاش های جناح خیر برای پیروزی در آن جنگ به نمایش در می آید. فیلم هایی که در آنها جهان کنونی در شاکله ای سیاه و تاریک و در تسخیر جنایتکاران و تروریست ها نمایانده می شود. از همین رو عده بسیاری در انتظار مسیح موعود هستند تا این دنیای آشفته و تاریک را به سامان رساند و انسانها را از سیاهی و تاریکی نجات بخشد. 

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 11 آذر 1390 ] [ 13:28 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

تقریبا از اوان ساخت فیلم در هالیوود ، سینماگران و فیلمسازان این کارخانه به اصطلاح رویا سازی ، در کنار تبلیغ و ترویج فرهنگ آمریکایی اعم از کابوییسم و گنگستریسم و میکی ماوسیسم و مانند آن ، علاقه خاصی نسبت به کاراکترها و قصه های شرقی چه در خاورمیانه و خاوردور و یا از شرق باستان نشان می دادند والبته در قریب به اتفاق این حکایت ها نیز همواره آدم های شرقی ، موجوداتی شریر و خبیث یا شارلاتان و فریب کار و یا فقیر و بیچاره جلوه می کردند که زندگی خویش را از طریق دزدی و سرقت و امثال آن می گذرانند.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 23 تير 1390 ] [ 15:50 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

پرونده:Deathly-hallows-p2-1.jpg

لايه اول: لايه ي تاريخ
 
به نظر من خانم رولينگ، زيركانه، چند رخ داد تاريخي را در لايه اي نامرئي و نسبتا طولاني در اين  داستان  قرار داده است. حوادثي كه در تاريخ معاصر اروپا رخ داده است .

 


موضوعات مرتبط: ، ،
ادامه مطلب
[ دو شنبه 13 تير 1390 ] [ 10:59 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

جلسه اول

فرمت فایل تصویری : Mp4    |   زمان : ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه   |   حجم : ۳۵۰ مگابایت

 

part1  |  part2  |  part3  |  part4

دریافت فایل صوتی

 

جلسه دوم

فرمت فایل تصویری : Mp4    |   زمان : ۱ ساعت و ۳۹ دقیقه   |   حجم : ۳۸۰ مگابایت

 

part1  |  part2  |  part3  |  part4  |  part5

دریافت فایل صوتی

 

جلسه سوم

کیفیت : عالی | فرمت فایل تصویری : Mp4 | زمان : ۲ ساعت و ۲۲ دقیقه | حجم : ۵۳۰ مگابایت

 

part1  |  part2  |  part3  |  part4  |  part5  |  part6

دریافت فایل صوتی

 

جلسه چهارم

کیفیت : عالی | زمان : ۱ ساعت ۴۳ دقیقه | حجم : ۳۹۰ مگابایت | فرمت : Mp4 

 

part1 |  part2 |  part3 |  part4 |  part5

دریافت فایل صوتی

 

جلسه پنجم

کیفیت : بالا | فرمت mp4 | زمان : ۱ ساعت ۵۸ دقیقه | حجم : ۵۳۰ مگابایت

Mediafire :  part1 |  part2 |  part3 |  part4 |  part5 |  part6

 

جلسه ششم

کیفیت : بالا | فرمت : mp4 | زمان : ۱ ساعت ۵۶ دقیقه | حجم : ۵۶۴ مگابایت

مدیافایر :Part1 | part2 | part3 | part4 | part5 | Part6

دریافت فایل صوتی

نتیجه گیری و موءلفه های استراتژیک سریال فرینج

[ چهار شنبه 8 تير 1390 ] [ 11:28 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

 

 

تحلیل فیلم(دکتر عباسی)

براساس نگاه جدید متافیزیک غربی، آتوپیاسازی (مدینه فاضله سازی) جدید برمبنای مفهومی‌به نام دنیاسازی (World Building) بناشده است. چهارچوب این دنیاسازی متشکل از دوعالم به نام­هایجهان نخست (Prime Universe) و جهان موازی (Parallel Universe) می­باشد که از طریق علومی‌به نام Fringe Science که عموما مرتبط با خواب، رویا، ظن، توهم و خیال و به طور کلی امور ذهنی است با یکدیگر در ارتباطند. این نوع نگاه جدید به شدت بر روی آثار نمایشی، سینمایی و حتی بازی­های کامپیوتری اخیر تاثیرگذار بوده است.

جهان موازی یا عالمی‌که در ذهن انسان رقم می­خورد (که قبل از فیلم Inception به صورت گسترده در سریال Fringe به آن پرداخته شده) نمودی از مساله قدرت نرم (به بیان ژورف نای) است. نبردی در حوزه ذهن­ها که طرزکار آن در تبدیل شک به یقین و تبدیل یقین به شک، تاثیرگذاری در چگونگی تصمیم­ها و اغواگری است. از اینرو فیلم سرآغاز (Inception) ساخته پرخرج کریستوفر نولان، به این لحاظ یکی از بهترین نمونه­های مطالعاتی در حوزه جنگ نرم می­باشد. در جلسه تحلیل فیلم Inception که در قالب سلسله جلسات کلبه کرامت و با مدت زمان حدود دو ساعت و نیم برگزار شد، بخش­های اصلی این فیلم (حدود یک ساعت) نیز (با توضیحات دکتر عباسی در خلال آن) پخش شد، بنابراین، این تحلیل برای افرادی که هنوز فیلم رو ندیدند مناسب به نظر می­رسد.

مدت زمان: ۲ ساعت ۲۶ دقیقه

تاریخ : ۹ دی ۱۳۸۹

موضوع : منازعه در نبردگاه ذهن

فرمت: mp4 

کیفیت: عالی

 

دانلود فایل صوتی:

 دانلود - Direct Download Link

حجم:۳۳٫۴۹ مگابایت

 منبع :دکتر عباسی

دانلود فایل تصویری:

 دانلود به صورت پارت‌های ۱۰۰ مگابایتی:

دانلود پارت ۱ :   Direct Link

دانلود پارت ۲:    Direct Link

دانلود پارت ۳:    Direct Link

دانلود پارت ۴:   Direct Link

دانلود پارت ۵:   Direct Link

دانلود پارت ۶:   Direct Link

 حجم:۵۵۰ مگابایت

تحلیل فیلم در ادامه مطلب

 

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 8 تير 1390 ] [ 11:21 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

تحلیل سریال لاست

جلسه اول

تحلیل سریال لاست ، جلسه اول | دکتر عباسی

کیفیت : بالا | فرمت : mp4 | زمان : ۱ ساعت ۳۸ دقیقه | حجم : ۴۵۰ مگابایت

Mediafire :  Part1 |  Part2 |  Part3 |  Part4 |  Part5

Rapidshare :  Part1 |  Part2 |  Part3 |  Part4 |  Part5

Hotfile :  Part1 |  Part2 |  Part3 |  Part4 |  Part5

 

جلسه دوم

کیفیت : خوب | فرمت mp4 | زمان : ۲ ساعت و ۹ دقیقه | حجم : ۴۰۰ مگابایت

Mediafire :  part1 |  part2 |  part3 |  part4 |  part5

Rapidshare :  part1 |  part2 |  part3 |  part4 |  part5

Hotfile :  part1 |  part2 |  part3 |  part4 |  part5

 

دانلود فایل تصویری : کیفیت پایین

: سرور ۴shared

قسمت ۱ |    قسمت ۲ |    قسمت ۳ |   قسمت ۴ |    قسمت ۵

لینک سایت fars.tv (قابلیت مشاهده آنلاین و دانلود مستقیم )

قسمت ۱ |   قسمت ۲ |   قسمت ۳ |   قسمت ۴ |   قسمت ۵

+دانلود فایل صوتی : (قابلیت گوش کردن آنلاین و دانلود مستقیم )

قسمت ۱ |   قسمت ۲

 

 

 

جلسه سوم

تحلیل سریال لاست توسط دکتر عباسی | جلسه سوم  ( فصل ۲ – قسمت ۱ تا ۱۸ )

کیفیت بالا و حجم کم : ۶۰۰ مگابایت

part1 |   part2 |   part3 |   part4

دانلود فایل صوتی : “کلیک کنید”

 

جلسه چهارم

تحلیل سریال لاست | جلسه چهارم | دکتر عباسی

 

کیفیت : عالی  |  فرمت : Mp4  |  زمان : ۱ ساعت و ۲۶ دقیقه | حجم : ۴۰۰ مگابایت

 

Part1  |  part2  |  part3  |  part4  |  part5

 

کیفیت : پایین  | حجم : ۱۴۰ مگابایت

 

کلیک کنید

 

فایل صوتی :   کلیک کنید

 

جلسه پنجم

تحلیل و بررسی سریال لاست | جلسه ۵ ( فصل ۳ بخش ۱ ) | دکتر عباسی

کیفیت : خوب | فرمت : mp4 | زمان : ۱ ساعت و ۴۲ دقیقه | حجم : ۴۵۰ مگابایت 

 

Mediafire :  part1 |  part2 |  part3 |  part4 |  part5

Rapidshare :  part1 | part2 | part3 | part4 | part5

Hotfile :  part1 | part2 | part3 | part4 | part5

 

فایل صوتی

 

جلسه ششم

تحلیل سریال لاست ، جلسه ششم | دکتر عباسی

کیفیت : بالا | فرمت : mp4 | زمان : ۱ ساعت و ۴۹ دقیقه | حجم : ۵۰۰ مگابایت 

 

Mediafire :  Part1 |  Part2 |  Part3 |  Part4 |  Part5 |  Part6

Rapidshare :  Part1 | Part2 | Part3 | Part4 | Part5 | Part6

Hotfile :  Part1 | Part2 | Part3 | Part4 | Part5 | Part6

کیفیت پایین :

Mediafire : part1 | part2

Rapidshare : part1 | part2

Hotfile : part1 | part2

فایل صوتی مدیافایر

 

 

جلسه هفتم

تحلیل سریال لاست جلسه ۷ | دکتر حسن عباسی | جلسه آخر

کیفیت : بالا | فرمت : mp4 | مدت : ۱ ساعت ۴۸ دقیقه | حجم : ۵۳۰ مگابایت

Mediafire : Part1 | Part2 | Part3 | Part4 | Part5 | Part6

Hotfile : Part1 | Part2 | Part3 | Part4 | Part5 | Part6

فایل صوتی : مدیافایر

 
 

 


موضوعات مرتبط: ، ،
[ چهار شنبه 8 تير 1390 ] [ 11:7 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]
[ دو شنبه 6 تير 1390 ] [ 19:45 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

سریال Alias از سال 2001 تا 2006 در 5 فصل ساخته شده و دارای 105 قسمت می باشد. این سریال توسط 15 نفر کارگردانی شده است.

ایرینا مامور KGB بوده و به نوعی چهره و نقش مادر سریال را بازی می کند. ایرینا پس از آشنایی و نزدیکی با جک که مامور CIA می باشد با او ازدواج نموده و سیدنی حاصل این ازدواج امنیتی می باشد که همیشه در طول سریال از این موضوع ناراضی است...

زمینه تعلیق در این سریال سیطره نهادهای امنیتی می باشد و خط تعلیق اصلی پروژه رومبالدی است و نهادهای امنیتی هستند که بستر شکل گیری وقایع را صورت می دهند. خط تعلیق فرعی سریال در فصل اول «SD6» یا همان CIA جعلی می باشد. در فصل دوم «ایرینا»، فصل سوم «ازدواج مایکل و لورن»، فصل چهارم «آمدن نادیا» و فصل پنجم «ازدواج سیدنی و وان و تشکیل خانواده» خط تعلیق فرعی را شکل می دهد.

6 گزاره استراتژیک این سریال عبارت است از:

1- اعتماد زدایی: ایجاد اعتماد در بین افراد این سریال به سحتی ایجاد شده و به راحتی از بین می رود. زندگی بر پایه بی اعتمادی از پیام های سریال است.

2- اشراف علمی و اطلاعاتی: CIA قدرت اطلاعاتی جهان است و دانشمندان و جامعه علمی در این سریال پایین تر از اشراف علمی CIA نشان داده می شود.

دریافت کتاب نقد سریال ای لی اس

دریافت فایل تصویری نقد سریال / حجم 226 مگابایت / فرمت DIVX


موضوعات مرتبط: ، ،
[ دو شنبه 6 تير 1390 ] [ 19:34 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

 

 

مجموعه‌‌ی قهرمانان Heroes یک سریال علمی- تخیلی و دراماتیک تلویزیونی در حوزه‌ى داروينيسم می باشد که برای اولین بار سال ۲۰۰۶ از شبکه NBC پخش شد. این سریال یکی از شاخص ترین و جنجالی ترین سریال‌ها در شبکه‌های تلویزیونی آمریکا و دنیا می‌باشد که سری اول این سریال نزدیک به 14 میلیون بیننده فقط در آمریکا داشته و این آمار برای NBC در ۵ سال اخیر بی‏سابقه بوده است. سريال تلويزيونى قهرمانان ماجراى جهش طبيعت 36 نفر را نمايش می‌دهد كه به توانایی‌هاى فوق بشرى دست می‌يابند...

اين افراد در صدد نجات دنيا و آمريكا برمی‌آيند، اما برخى از آ نها از اين جهش طبيعت خود، سوء استفاده می‌كنند. اين سريال از حيث القاء تربيتى داروينيسم و تلقين طبيعت به جاى خلقت، يك مجموعه‌ی تلويزيونى مخرب محسوب می‌شود.

 

سريال قهرمانان، در 4 فصل و در 77 قسمت پخش شده است.

مولفه هاى استراتژيك سريال قهرمانان:

1- اصل تنازع بقاء يعنى اينكه كسى زنده مى ماند كه به طرف مقابلش حمله كند.

2- در حوزه ى انگلوساكسونى ابرمرد داروين، و در حوزه ى ژرمنى ابرمرد نيچه وجود دارد.

3- ابرانسان(ابرمرد) داروين، موجودى است كه در اثر تكامل به قهرمان تبديل شده است.

4- قهرمان كسى است كه تكامل پيدا مى كند، و قهرمان تكامل كسى است كه مى ماند.

5- قهرمان ها كسانى هستند كه در فرآيند طبيعى تكامل يافته اند، و بقاء پيدا كرده اند، و آن ها هستند كه مى توانند ديگران را حفظ نمايند.

6- قهرمان در ليبراليسم كسى است كه حداكثر خواسته ها را داشته باشد.

7- ماچوئيسم و سوپراستارسازى در حوزه هاى مختلف كاركرد ليبراليسم در دارونيسم اجتماعى است.

8- در روى كرد آينده شناختى، تغيير آينده مورد نظر است.

 

دریافت کتاب نقد سریال قهرمانان

دریافت فایل تصویری نقد سریال / حجم 340 مگابایت / فرمت DIVX


موضوعات مرتبط: ، ،
[ دو شنبه 6 تير 1390 ] [ 18:59 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

 

 

 

مسئله داروينيسم در صد سال گذشته تقابلي بين دو جريان خلقت گرا وابسته به كليساي پروتستان و جريان طبيعت گرا كه اصالت را از طبيعت مي داند و نه خلقت ، دعوايي را ايجاد كرده است كه به شدت روي سياست ، اقتصاد ، فرهنگ و هنر آمريكا تأثير گذاشته است. برجسته ترين بازتاب اين تقابل در حوزه سينما ، انيمشن ها ، بازي هاي رايانه اي و سريال ها بروز يافته كه از جمله آنها مي توان به سريال Kyle xy اشاره كرد.

سريال Kyle xy از سال 2006 تا 2009 در 3 فصل ساخته شده و داراي 43 قسمت مي باشد.

 

مباحث جدي داروينيستي در بستر علمي – تخيلي سريال و بروز و تجلي اين اعتقادات  در روبناي سريال و سبك زندگي شخصيت هاي اصلي به خوبي توسط تهيه كنندگان و كارگردانان متعدد آن صورت گرفته است.

بستر تعليق عبارت است از: نزاع ميان خلقت گرايي و داروينيسم

خط تعليق اصلي: چيستي كايل

خط تعليق فرعي:

1- چيستي كمپاني و تلاش آن براي نابودي كايل

2- روابط عاطفي نوجوانان درون سريال

3 مؤلفه استراتژيك سريال:

1- تفوق سبك زندگي آمريكايي به عنوان دين ، بر دين مسيح به عنوان سبك زندگي.

2- جامعه طبيعي در نسبت با جامعه مصنوعي.

3- تسخير عقيده ديني توسط علم غير ديني.

دریافت کتاب نقد سریال کایل ایکس وای

دریافت فایل تصویری نقد سریال / حجم 218 مگابایت / فرمت DIVX

 

 

 


موضوعات مرتبط: ، ،
[ دو شنبه 6 تير 1390 ] [ 18:54 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

 

مساله ای که در این سریال بسیار مشهود است، دیدگاه عمیق داروینیستی آن است. این سریال از دو لحاظ حائز اهمیت است. نکته اول اینکه سریال مکمل سریال لاست است. و دوم اینکه بحث آینده شناسی آن خیلی برجسته است. رویکرد به زمان آینده همانند سریال های قهرمانان و KalyXY دنبال می شود.

بحث دیگری که در سریال مطرح می شود، رجعت است ...

دریافت کتاب نقد سریال 4400

 


موضوعات مرتبط: ، ،
[ دو شنبه 6 تير 1390 ] [ 18:52 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]
[ دو شنبه 6 تير 1390 ] [ 18:38 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

 

 

 

 

مقوله فرار ، يكي از ژانر هاي اصلي ادبيات قرون وسطي ، و در دوره مدرن از موضوعات اصلي كارهاي بصري و نمايشي  است . فرار يك معضل تمدني بوده و فرار مدام ، چهره اي را از تمدن غرب مي سازد كه مي توان اسم آن را تمدن فرار گذاشت. آنچه كه سريال prison break   را با اهميت مي كند به نمايش گذاشتن سه دسته فرار يعني : فرار از زندان ، فرار از جامعه و مسئله فرار از خود است ...

سريال prison break از سال 2005 تا 2009 در 4 فصل ساخته شده و داراي 81 قسمت مي باشد كه توسط 10 نفر كارگرداني شده است .

 

« لينكولن باروز» به اتهام فتل برادر معاون رئيس جمهور در زندان است و بردار او«مايكل اسكوفيلد» با صحنه سازي يك سرقت مسلحانه خود را به زنداني كه برادرش نگه داري مي شود مي اندازد تا بتواند او را فراري دهد .

خط تعليق اصلي سريال فرار است : فرار از خود (فرار نرم ) ، فرار از حكومت و فوانين ( فرار نيمه سخت ) ، فرار از زندان ( فرار سخت )

بستر تعليق عبارت است از : حصار قدرت حاكم ، قانون ، ديوار زندان ، كمپاني ، مناسبات اخلاقي خود

10 مؤلفه  استراتژيك سريال عبارت است از :

1-     اداره آمريكا و جهان توسط كمپاني

2-     سيطره نهادهاي امنيتي – حكومت امنيت پايه

3-     سيطره مُثل افلاطوني در كاراكتر مايكل اسكوفيلد

4-     سيطره داروينيزم اجتماعي ، سياسي

و ....

دریافت کتاب نقد سریال فرار از زندان

دریافت فایل تصویری نقد سریال / حجم 226 مگابایت / فرمت DIVX


موضوعات مرتبط: ، ،
[ یک شنبه 29 خرداد 1390 ] [ 9:47 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

 

 

 

 

سریال 24 از سال 2001  در 8 فصل ساخته شده و دارای 192 قسمت می باشد. این سریال توسط 4 نفر کارگردانی شده است.

نقش اول این داستان «جک پاور» در اداره ی  CTU(واحد ضد تروریستی) شاخه ای از سازمان CIA مشغول به کار است(که البته شاخه ای شبیه آن با نام دیگر در این سازمان وجود دارد) و هر فصل یک روز از زندگی او را، در حال مبارزه با یک نقشه ی تروریستی بزرگ نشان می دهد. هر قسمت از سریال، یک ساعت از روز جک پاور را نشان می دهد و در قسمت 24، یک روز بحرانی جک پاور به پایان می رسد...

 

قطار سریال 24  به صورت هم زمان ، روی دو ریل سیاست و امنیت حرکت می کند. ریل امنیت  که در دو مکان کاخ سفید و CTU(واحد ضد تروریست فدرال) تعریف می شود ،در نسبت با سیاست رقم می خورد.

17 گزاره ی استراتژیک این سریال عبارت است از:

1- تعریف و تبلیغ اتوکراسی به بهترین نحو ؛ شایسته سالاری فراقانونی که به آنارشی میل می کند با محوریت جک پاور .

2- القاء وقوع حادثه ی تروریستی در ایالات متحده و امکان درگیری اتمی با کشورهای خاورمیانه در صورت روی کار آمدن رئیس جمهور سیاه پوست؛ با این رویکرد که بعد از روی کار آمدن اوباما چه اتفاقی در شرف وقوع است؟!

3- القاء ضرورت حضور یک سیاه پوست در کاخ سفید ؛ در فصل اول این القاء با حضور پالمر در انتخابات وسر دادن شعار CHANGE توسط وی صورت می گیرد.

4-  القاء تروریست بودن مسلمانان و تروریسم اسلامی؛ با معرفی 5 شخصیت تروریست مسلمان در سریال.

و ....

دریافت کتاب نقد سریال 24:

دریافت فایل تصویری نقد سریال / حجم 311 مگابایت / فرمت DIVX


موضوعات مرتبط: ، ،
[ یک شنبه 29 خرداد 1390 ] [ 9:42 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

 

 

 

 

 

نقد سریال استراتژیک مافوق طبيعي (Supernatural) توسط استاد حسن عباسی در فرهنگسرای ارسباران

برای دانلود فیلم جلسه و کتاب نقد سینما به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

ايجاد تصوير استراتژيك از مناسبات عالم كه مي تواند باور انسان را منحرف كند و يا خط دهي خاصي به آن داشته باشد نظير جستجوي خدا در كسوت طبيعي ، ملموس كردن غيب و .... نگاهي است كه داراي تاريخ گسترده اي در سينما مي باشد. سريال SUPER NATURAL مدعي اين مسئله است كه هر آنچه در عالم ماورا و بيرون از طبيعت وجود دارد را مي‌توان در روي زمين تعيني كرده و با مناسبات مادي آن را سنجيد.سريالي اومانيستي كه در 4 حوزه خدا، فرشتگان، شياطين و بشر نهايتاً بشر را فائق بر آن سه حوزه ديگر معرفي مي كند. از سال 2005 تا كنون، 5 فصل اين سريال در 104 قسمت پخش شده است، فصل بعدي آن نيز در حال ساخت، و پخش آن از اواخر سال 2010 مي باشد. تا كنون 13 نفر آن را كارگرداني كرده اند.

بستر تعليق عبارت است از: امپريسيسم (اصالت حس و تجربه)

خط تعليق اصلي: امانيسم (اصالت بشر)

مؤلفه هاي استراتژيك سريال:

1- القاء اصالت حس (و در نتيجه نفي غيب).

2- القاء آرماگدونيسم و نبرد نهايي.

3- القاء آپوكاليپسيسم و پايان جهان.

4- القاء استيصال خدا، خستگي خدا و ملائك.

5- غيب هراسي، خدا هراسي و ملائكه هراسي در ژانر وحشت.

6- القاء مرگ خدا و تقسيم ارثيه دنيا ميان بشر و شياطين و فرشتگان.

7- القاء امانيسم و اصالت بشر در نسبت با خدا و فرشتگان.

8- القاء تفوق و هژموني شياطان.

9- القاء نئوپاگانيسم و كفركيشي نوين، با كنار زدن خدا و فرشتگان، و جايگزيني بشر.

10- القاء مافوق طبيعي بودن بشري كه روبروي موجودات مافوق طبيعي مي ايستد.

11- القاء توان اغواگري در قدرت نرم شيطان.

دریافت کتاب نقد سریال مافوق الطبیعه:

دریافت فایل تصویری نقد سریال / حجم 254 مگابایت / فرمت DIVX


موضوعات مرتبط: ، ،
[ یک شنبه 29 خرداد 1390 ] [ 9:31 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

 

سريال Lost بي ترديد تأثير گذار ترين سريال دهه اخير در غرب است. همچنين با گستره وسيعي كه اين سريال حوزه تمدن بشر امروزي را پوشش داد مي توان ضريب نفوذ آن در جوامع را از جمله شاخص هاي جهاني شدن محسوب كرد...

 

معناي نام سريال، "گمشده" همزمان اشاره به دو مفهوم انسانهاي گمشده در حادثه سقوط هواپيما و هم اينكه يك مكاني گمشده است ، دارد. و تعليق اصلي سريال يعني "مكان گمشده اي كه بشر آرزوي پيدا كردن آن و ساختن يك جامعه آرماني را از سه هزار سال پيش داشته است" از همان جا آغاز مي شود.حجم زياد نشانه‌هاي به كار رفته  ارزش هاي فلسفي و جامعه شناختي سريال، ضعف هاي فني و تكنيكي آن را پوشانده است.

اين سريال از سال 2004 تا 2010 در 6 فصل توسط 13 كارگردان (جی جی آبرامز، جک بندر، استیون ویلیامز، گرگ یانتس، ماریتا گراویاک، تاکر گیتز، کوین هوکز، مایکل زینبرگ و ...) ساخته و از شبكه  abc پخش شده است.

نظر به اهميت نشانه شناسي مفاهيم وسيع به كار رفته در اين سريال ، طي 7 جلسه به ترتيب فصل ها و اپيزودها استاد حسن عباسي در فرهنگسراي ارسباران به نقد و بررسي آن پرداختند كه لينك دانلود جلسات 15 تا 21 جهت استفاده كاربران عزيز سايت در ادامه مي آيد.

دریافت کتاب نقد سریال لاست: فصل اول ،فصل دوم ، فصل سوم ، فصل چهارم

دریافت فایل تصویری نقد سریال با فرمت DIVX

جلسه اول با حجم 225 مگابایت

جلسه دوم با حجم 295 مگابایت

جلسه چهارم با حجم 197 مگابایت

جلسه پنجم با حجم 233 مگابایت

جلسه ششم با حجم 250 مگابایت

 

جلسه هفتم با حجم 248 مگابایت

 

 


موضوعات مرتبط: ، ،
[ شنبه 28 خرداد 1390 ] [ 19:14 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به این وبلاگ خوش آمدید.
نويسندگان
آرشيو مطالب
آبان 1394
مرداد 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 اسفند 1393 آذر 1393 مهر 1393 شهريور 1393 بهمن 1392 شهريور 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391 مرداد 1391 تير 1391 خرداد 1391 ارديبهشت 1391 فروردين 1391 اسفند 1390 بهمن 1390 دی 1390 تير 1390 خرداد 1390 آذر 1389
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 543
بازدید کل : 62226
تعداد مطالب : 116
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

<

لوگوی وبلاگ

اندیشکده موعود

social code
ایران رمان