اندیشـکده موعـود
تحلیل و بررسی سینمای غرب
قالب وبلاگ


تشدید پروژه صلیبیون صهیونیست

 در حالی که مسئولین سینمایی ما مشغول بحث های حاشیه ای و پروژه لاله و گشت ارشاد هستند ، در یک سری طرح و توطئه به هم پیوسته و دنباله دار، کانون های نهان و آشکار صهیونی در غرب ، تشدید "پروژه جنگ صلیبی هزاره سوم"( که در سال 2001 توسط جرج بوش پسر رسما کلید زده شد و علنا نیز بوسیله وی اعلام گردید) را در دستور کار قرار داده اند و بازهم طرح گستاخانه از این پروژه را به مرحله اجرا درآوردند.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 23 شهريور 1391 ] [ 20:50 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

 

[ چهار شنبه 22 شهريور 1391 ] [ 18:3 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

 

فیلم با زبان تمثیل، قصۀ زندگی یهود در گتوهای اروپا و سپس آزادی از آنجا را برای ورود به فلسطین، بازگو می‌کند. این ماجرا با نمادها و نشانه‌هایی در متن این انیمیشن قابل شناسایی است. مرغِ قهرمان فیلم یعنی ...


ادامه مطلب
[ جمعه 10 شهريور 1391 ] [ 13:38 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

Rise of the Planet of the Apes

 نگاه حقوق بشرانه به حلقه مفقوده داروین

 плакат фильма постер Восстание планеты обезьян

تئوری داروین و ماجرای میمون های هوشمند ( با رفتار شبه انسانی که به نوعی تداعی حلقه مفقوده داروین بوده است ) تقریبا از اوایل تاریخ سینما در این هنر به اصطلاح هفتم نفوذ داشت. از کینگ کنگ ، آن میمون غول آسا که از خود احساسات انسانی بروز می داد و مرگش تاثر تماشاگران را برمی انگیخت تا گوریل هایی در برخی فیلم های کمدی با قهرمانان این فیلم ها، رقابت داشتند (مانند یکی از فیلم های دو کمدین مشهور ، باد ابوت و لوکاستلو  ) و تا شمپانزه ای به نام "چیتا" که یار غار تارزان بود و در اکثر فیلم های او حضور داشت. حتی از این دسته می توان از فیلم های اخیرتر مثال آورد مانند "کنگو" ساخته فرانک مارشال در سال 1994 که به نوعی در مورد سلطنت گمشده گوریل ها ، تصویری شبه اسطوره ای ارائه می کرد....


ادامه مطلب
[ جمعه 10 شهريور 1391 ] [ 13:15 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

The Ides of March

 همه چیز درباره مالی

плакат фильма постер Мартовские иды

امروزه هنگامی که سخن از نیمهٔ ماه مارس به میان می‌آید بیشتر روزی را تداعی می کند که ژولیوس سزار در سال ۴۴ پیش از میلاد کشته شد. در آن روز ژولیوس سزار با ۲۳ ضربهٔ خنجر در سنای امپراتوری روم طی یک دسیسهٔ گروهی به رهبری مارکوس ژونیوس بروتوس و گایوس کاسیوس لانژینوس کشته شد. پیش از آن ، پلوتارک پیشگو گفته بود  ژولیوس سزار قبل از آنکه نیمهٔ ماه مارس بگذرد و هنگامی که به سوی پومپئی می‌رود، ترور خواهد شد. سزار ، پلوتارک را روز 15 مارس دید و به کنایه از اینکه اتفاقی در این روز نیفتاده ، گفت: "نیمه مارس هم رسید" و پلوتارک در پاسخ گفت:...

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 26 مرداد 1391 ] [ 19:37 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

Keanu Reeves as Neo in Warner Brothers' The Matrix: Revolutions

سینمای آخر الزمانی از منتظر تکنولوژی، در سینمای آخر الزمانی تکنولوژیک انسانی نسبتی را که با تکنولوژی برقرار می کند نسبتی فرودستانه است. بااینکه تکنولوژی محصول دست بشر است ولی اکنون بر اوفائق آمده و انسان در مواجه به تکنولوژی کم آورده و دراین رقابت حس می کند که فن آوری دارد بازی را می بازد و مجبور است که عرصه را به رقیبی خطرناک که به دست خود ایجاد کرده واگذارد ودربرود...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 25 مرداد 1391 ] [ 1:53 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

  آمیزه ای از جیمزباند و ایندیانا جونز

Comic Con 2011 Reveals The Adventures of tintin

 اغلب انیمیشن ها و کمیک استریپ هایی که در تاریخ سینما توسط امثال والت دیزنی  و برادران وارنر و یونیورسال و مانند آنها تولید شدند ، پیام های صریح ایدئولوژیک از نوع آمریکایی را منتقل و القاء   می کردند. از کارتون هایی مانند سیندرلا و زیبای خفته و سفید برفی که به قول پرفسور لنگدون در "رمز داوینچی" ، راز جام مقدس خانقاه صهیون را در ذهن کودکان زنده نگاه داشتند تا امثال بت من و اسپایدرمن و فلش گوردون و کاپیتان مارول ( که بعدا "4 شگفت انگیز" از درونش متولد شد) و باک راجرز و فانتوم و کاپیتان آمریکا و ...که همه و همه سوپرقهرمانانی بودند برای اثبات نقش منجی آمریکایی و تا سوپرمن که توسط یهودیان صهیونیستی همچون جو شوستر و جری سیگل بر اساس اسطوره های عهد عتیق خلق شد. انیمیشن هایی که به قول ویلیام ایندیک بیش از هر موضوعی تفکر شرک آمیز و غیر الهی را بسط می دادند.

 


ادامه مطلب
[ جمعه 13 مرداد 1391 ] [ 17:36 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

دریافت فایل های صوتی قسمت هایی از برنامه «راه و بیراه» از رادیو معارف که در مورد ارتباط جریان های شبه معنوی و عرفان های نوظور با سینمای غرب می باشد. کارشناس این برنامه استاد علی قهرمانی و به همراه نقد و بررسی برخی فیلم های هالیوودی می باسد.

قسمت اول 37:05 دقیقه

دانلود 

قسمت دوم 37:48 دقیقه

دانلود

قسمت سوم 39:10 دقیقه

دانلود

قسمت چهارم 37:31 دقیقه

دانلود

قســــمت پنجم 39:50 دقیقه

دانلود

قسمت شـــشم 37:28 دقیقه

دانلود

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 9 مرداد 1391 ] [ 17:35 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

плакат фильма Принц Персии: Пески времени

فيلم سينمايي «شاهزاده پارسي(شن های زمان)» (Prince of Persia) فيلمی پر هزينه و حرفه‌اي است که در قالب يک افسانه شرقي به روايت بخشي از فرهنگ و تاريخ گذشته ايران مي‌پردازد. پرداخت قوي و در نگاه اول، مثبتِ فيلم از آنچه به سرزمين پارس تعلق دارد و نیز جذابيت ساختار، خط سیر قوی داستاني و کش و قوس فیلمنامه آن باعث شده کم و بيش از سوي مخاطبان خارجي و ايراني مورد استقبال قرار گیرد. ايده اصلي اين فيلم از بازي رایانه‎ای با همين نام که اولین نمونه آن در سال 2008 ساخته شد، گرفته شده، اما داستان و درون مايه آن اثری مستقل است که ارتباط چندانی با بازي نداشته و باید به عنوان يک اثر رسانه‎اي مستقل مورد بررسي قرار گيرد....


ادامه مطلب
[ دو شنبه 9 مرداد 1391 ] [ 17:23 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

صهیونیسم بین الملل با ترویج خرافات و افسانه های دروغ از طریق سینما، به نوعی جهانی سازی اسطوره ای دست زده و قصد آن دارد تا باورهای خرافی خود در زمینه: «شیطان»، «پایان دنیا»، «ظهور منجی یهود»، «سفر به سرزمین موعود»، «تشکیل امپراتوری جهانی» و «اسطوره های بنیانگذار سیاست اسرائیل» را به سایر اقوام و ادیان و ملل نیز تسری دهد.

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 20 تير 1391 ] [ 15:29 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

در واقع برادران کوئن دیگر همه نقاب های سینمایی و به اصطلاح روشنفکری و هنرمند بودن را کنار زده و چندی است که مستقیما به نمایش آرمان های ایدئولوژیک آمریکایی روی آورده اند که حتی این بار امثال استیون اسپیلبرگ(که همواره هویت صهیونی خودرا به نحوی از انحاء در آثارش به نمایش گذارده) هم با آنها همراه شده است.

 

تازه ترین فیلم برادران کوئن اگرچه لااقل نسبت به آثار چند سال اخیر آنها از قوت روایتی و ساختاری بیشتری برخوردار است ، اما خط داستانی بسیار ساده و سرراستی دارد.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 26 خرداد 1391 ] [ 16:0 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

плакат фильма Книга Илая

از همین جا می توان عمق تفکر اوانجلیستی / کابالیستی حاکم بر فیلم را دریافت . چراکه اگرچه کتاب مقدس برخی فرقه های پروتستانی با عهد قدیم یا همان تورات آغاز می شود اما امروزه تنها کتاب ظاهرا مذهبی که با تورات شروع شده و سپس با عهد جدید ادامه یافته و با مکاشفات آخرالزمانی یوحنا پایان می یابد ، انجیل اوانجلیکی است که باورها و اعتقادات آرماگدونی را مبنی بر جنگ فاجعه بار آخرالزمان نشر می دهد و اعتقادات جنگ طلبانه و ضد بشری این فرقه صهیونیستی که همراه صهیونیست های یهودی برای برپایی حکومت جهانی صهیون با مرکزیت اسراییل طرح و نقشه های تجاوزکارانه خطرناکی را در دستور کار خود قرار داده و اینک بر غرب صلیبی از جمله ایالات متحده آمریکا تسلط سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کامل دارند را تبلیغ می نماید.

 

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 18 خرداد 1391 ] [ 18:32 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]


چکیده
 بی گمان یکی از تاثیر گذارترین ابزارها برای نفوذ در افکار، رسانه های دیداری – شنیداری است که از آن به سینما نام می-بریم. می توان گفت که از میان هنرها سینما در مخاطب شناسی خود موفق ترین بوده است چرا که سینما منطبق با سیستم ادراکی انسان عمل می کند ؛ یعنی نوعی همخوانی با سیستمی که انسان بر اساس آن خلقت یافته است، دارد. به دلیل همین تاثیر گذاری است که یهود بر رسانه های جهان سیطره پیدا کرده و افکار یهودی منحرف را به اندیشه مردم تزریق می کند.

در فیلم های امروزی شیطان بنابر تفکر یهودی، قدرتمند و مستقل از خدا نمایان شده است که این تفکر مقدمه ای برای گرایش به شیطان است . در فیلم های امروزی شیطان با نماد هایی همچون کلاغ سیاه، سگ سیاه، بز و صلیب وارونه و ستاره های پنج و شش پر خود را به نمایش می گذارد و اعدادی همچون ۶۶۶ منسوب به شیطان است. در فیلم ها شیطان یا قدرتمند بروز می کند یا به اندیشه ی خدا و قدرت او توجهی نمی شود و در این نوع فیلم ها شیطان احتیاج وافری به کالبد انسانی دارد . در سینمای امروز شیطان نام ها و القاب گوناگونی دارد از جمله : شیطان، الهه سیاه، ابلیسک، وحش، دجال و پسر شیطان، لوسیفر و … که به وفور در فیلم ها به آنها بر می خوریم . از جمله فیلم های شیطانی می توان این موارد را نام برد : کودک رزماری، طالع نحس، دروازه نهم، پسر جهنمی، کنستانتین و گابریل ....

 

بقیه در ادامه مطلب 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 9 خرداد 1391 ] [ 15:46 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

- اسکاری ها چرا بودند؟

برای حفظ میراث پدران

امسال نیز ( مانند سال های گذشته ) همه نامزدها و برنده ها و انتخاب ها از میان 10-15 فیلم صورت گرفت (نکته بسیار قابل توجه در این انتخاب ها این بود که حتی برگزیدگان مراسم اسپریت که به نوعی همواره خود را مبلغ فیلم های مستقل دانسته اند نیز امسال با حلقه جوایز اسکار قرابت بسیاری پیدا نمود و حتی فیلم برگزیده آنها یعنی "هنرمند" همان فیلم برتر مراسم اسکار بود که 5 جایزه اصلی بهترین فیلم و کارگردانی و بهترین بازیگر مرد و بهترین موسیقی فیلم و طراحی لباس  را دریافت کرد) و این سوال همیشگی باقی ماند ، پس تکلیف دهها و صدها و هزاران فیلم تولیدی دیگر که در آمریکا و سایر کشور های جهان تولید گردیده چه شد که به دلائل مختلف از جمله ناهماهنگی با همان ایدئولوژی آمریکایی یا سیاست های جاری غرب و با شکستن تابوهای غربی ، توفیق جلب حمایت کمپانی های اصلی هالیوود را برای توزیع و پخش و تبلیغات نیافته یا در سالن های حلقات اصلی سینماهای آمریکا ، به خصوص لس آنجلس ، شانس اکران را نداشته و یا اسطوره ها و تفکر آمریکایی را زیر علامت سوال برده اند؟


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391 ] [ 18:35 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

Eghva مجموعه مستند اغوا

مجموعه مستند ” اغوا ” محصول گروه بقیه الله و کاری است از منتظر که در ۷ قسمت تهیه شده است . این مجموعه تلاشی است در راستای معرفی اساسی جبهه باطل و ساختار آن . همچنین ترفند ها ، توطئه ها و نحوه سلطه این جریان بر وقایع تاریخ از ابتدای خلقت تا جهان مدرن مورد بررسی قرار گرفته است .

 

E 1 مجموعه مستند اغوا

E 2 مجموعه مستند اغوا

E 3 مجموعه مستند اغوا

E 4 مجموعه مستند اغوا

E 5 مجموعه مستند اغوا

E 6 مجموعه مستند اغوا

E 7 مجموعه مستند اغوا

[ پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391 ] [ 18:32 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

فیلم با یک پلان حیرت انگیز آغاز می شود، نمایی از ارتفاع، پاریس ابتدای قرن بیستم، پلانی که از همان ابتدا به مدد جلوه های ویژه و تصویری جزئیات یک نماد را به تصویر می کشد که در طول فیلم و روایت قصه کامل و کامل تر می شود.حرکت دوربین بر فراز پاریس دهه بیست و رفتن به یک ایستگاه راه آهن در این شهر به همراه موسیقی


ادامه مطلب
[ یک شنبه 17 ارديبهشت 1391 ] [ 15:14 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

همه چیز برای دوئل واپسین!

 

 

سرانجام پس از یک دهه ، ماجراهای هری پاتر و دوستانش و آن مدرسه جادوگری هاگوارتز و موجود خبیثی به نام ولد مورت و ...همراه معماها و رازهای بی شمارش برروی پرده سینما هم به پایان رسید. این درحالی است که 4 سال پیش، کتاب هفتم و آخر از این مجموعه( که دستمایه همین بخش از سری فیلم های هری پاتر شد) انتشار یافت. یعنی پیش از این علاقمندان به ماجراهای هری پاتر از سرنوشت تک تک قهرمانان و ضدقهرمانان مورد علاقه شان مطلع شده اند. کاراکترهایی که تقریبا 10 سال با آنها سر و کله زدند و کنش و واکنش هایشان را از سنگ جادویی و تالار اسرار تعقیب کردند تا به زندان آزکابان رسیدند و بعد مسابقه گوی آتشین را دنبال کردند و با اعضای محفل ققنوس همراه شدند تا از هری در مقابل لرد تاریکی محافظت کنند و سپس از هویت شاهزاده دو رگه باخبر شدند که تاثیر مهمی طی این هفت قسمت از ابتدا تا آخر داشت و در آخر با یادگاران مرگ به انتهای سرگذشت پاتر جوان رسیدند. از 4 سال پیش اکثر طرفداران هری پاتر دریافته بودند که قهرمان محبوبشان، در پایان ماجراهایی که خانم "جی .کی . رولینگ" نوشت ، نه تنها به دام مرگ نیفتاد بلکه خود،سرکرده یادگاران مرگ شد و به حساب ولد مورت خبیث رسید، اگرچه خیلی از یارانش مثل پروفسور لوپین، فرد ویزلی، تانکس و مودی و حتی جن خانگی اش یعنی "دابی" در نبرد آخرین به کام مرگ رفتند و خودش نیز بالاخره با "جینی ویزلی " ازدواج کرد ، همچنانکه رون با هرمیون ، زندگی مشترک آغاز نمود.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391 ] [ 12:5 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

The Conspirator

 

ترور ماجرای قتل آبراهام لینکلن

 

به دست رابرت ردفورد بزدل

وقتی رابرت رد فورد ( بازیگر شناخته شده سینما ) ، جشنواره ساندنس را در سال 1991 ظاهرا برای حمایت و تجلیل از فیلمسازان مستقل بنیاد نهاد و آن را مدیریت و سازماندهی کرد ، بسیاری امیدوار بودند که از درون آن جشنواره ، یک جریان عمده سینمایی شکل بگیرد که در مقابل جریان هالیوود ، بتواند بر فضای سینمایی جهان تاثیر بگذارد.


 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 فروردين 1391 ] [ 14:56 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

 

 محفلی برای ستایش از رویاهای سرمایه داری

 

مراسم اسکار برای هشتادو چهارمین سال پیاپی در شهر لس آنجلس آمریکا برگزار و 26 جایزه آن بین برگزیدگان تقسیم شد، اما تفاوت مهم این دوره از جایزه اسکار با هشتاد و سه دوره قبلی این است که برای نخستین بار یکی از این جوایز به یک فیلم ایرانی اهدا شد. به همین بهانه در گفت وگو با «سعید مستغاثی»، رئیس سابق انجمن منتقدان و کارگردان مجموعه مستندهایی چون «راز آرماگدون»، «اشغال» ،«..و اینک آخرالزمان» و ... به بررسی فرایندهای جاری در مراسم اسکار، به عنوان بخشی از دستگاه فرهنگی آمریکا و همچنین دلایل انتخاب فیلم «جدایی نادر از سیمین» پرداختیم.

¤¤¤


ادامه مطلب
[ شنبه 20 اسفند 1390 ] [ 16:6 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

خط باریک کابالا

плакат фильма постер Древо жизни  

 وقتی در سال 1998 ، پس از گذشت 20 سال  از ساخت فیلم "روزهای بهشت" ، ترنس مالیک فیلم "خط باریک قرمز" را درباره جنگ گواداکانال آمریکا در ژاپن برپرده سینما برد ، خیلی ها بازگشت وی به سینما را غنیمت شمرده و آن را ناشی از بروز دیدگاههای جدید در این کارگردان کم کار سینما دانستند. اگرچه هر دو فیلم قبلی مالیک یعنی "برهوت" در سال 1973 و "روزهای بهشت" در سال 1978 مورد پسند برخی منتقدان قرار گرفته و فیلم "روزهای بهشت" علاوه بر نامزدی دو جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری و صدا ، اسکار فیلمبرداری را توسط نستور آلمندروس از آن خود کرده بود.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 11 اسفند 1390 ] [ 18:4 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

...و اما داستان این اسکار

 

 

آیا واقعا اسکار و جوایز پیرامونی آن ( اعم از گلدن گلوب و سزار و بافتا و ... ) مهمترین جوایز جهانی سینما هستند؟ آیا دریافت جوایز فوق افتخاری فوق العاده است و نشانه برتری یک فیلم یا یک سینما و حتی سرافرازی یک ملت به شمار می آید؟! آیا حقیقتا کسب جوایزی مانند اسکار بزرگترین حادثه سینمایی و بلکه ملی برای یک کشور محسوب می شود؟ اگرچه پاسخ این سوالات متاسفانه نزد برخی در این سوی آب ها به شکل ذوق زده و جوگیرانه ای مثبت است اما در آن سوی آب ها اوضاع فرق دارد و حتی خود آنانی که مراسمی از قبیل اسکار در کشورشان برگزار می شود، چنین جوگیر نشده و اغلب بیش از یک شوی تلویزیونی به آن نگاه نمی کنند. این وجه نمایشی مراسم اسکار بدان حد شور بوده و هست که به قول معروف خان هم فهمیده ، به طوری که چند سال پیش ، کریس راک به عنوان مجری مراسم اسکار در همان سخن اولیه اش برروی سن مراسم به صراحت گفت که : " این فقط یک بازی آمریکایی است و بس ! " و البته آن سال اولین و آخرین اجرای او در چنین مراسمی شد!!


موضوعات مرتبط: ، ،
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 20 بهمن 1390 ] [ 10:38 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

پروپاگاندای انقلاب مخملی

плакат фильма постер 5 дней в августе*  

تازه ترین فیلم رنی هارلین ، اکشن ساز مشهور هالیوود درباره جنگ 5 روزه سال 2008 مابین روسیه و گرجستان بر سر زمین های اوستیاست که از دیدگاه یک خبرنگار جنگی ظاهرا بی طرف به نام توماس اندرس و همکار دوربین دارش به نام  سباستین گانز روایت می شود که پس از درگیری در عراق و از دست دادن همسرش به تشویق یکی دیگر از دوستان قدیمی اش به نام دوتچمن ( با بازی ول کیلمر ) عازم گرجستانی می شود که براثر حمایت از جدایی طلبان اوستیا ، در آستانه جنگ تمام عیار با روسیه قرار دارد.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 12 بهمن 1390 ] [ 16:55 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

9 Poster Production Stills Focus 2009

انیمیشن  "9" پیش از آنکه نام نویسنده و کارگردان جوانش ، شین آکر را یدک بکشد ، با نام تیم برتن به عنوان تهیه کننده شناخته می شود ، صرف نظر از اینکه این بار برتن برخلاف انیمیشنی همچون "کابوس نیمه شب پیش از کریسمس" (هنری زلیک) ظاهرا حتی در نوشتن فیلمنامه نیز دخالتی نداشته است. اما علیرغم این مسئله ، بیش از هر کسی ، سایه سنگین فیلمساز شناخته شده هالیوود بر انیمیشن "9" حس می شود.

ادامه مطلب
[ سه شنبه 4 بهمن 1390 ] [ 17:25 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

   شوالیه ای برای پایان روز ها

плакат фильма Темный рыцарь  
  
بالاخره لیست فیلم های "سوپر قهرمانی" تابستان امسال سینمای آمریکا با ششمین قسمت از فیلم "بت من" تحت عنوان "شوالیه تاریکی" تکمیل شد. یعنی بعد از "وقایع نگاری نارنیا : شاهزاده کاسپین"(اندرو ادامسن) ، "ایندیانا جونز : قلمرو جمجمه بلورین"(استیون اسپیلبرگ) ، "هل بوی 2: ارتش طلایی"(گیلرمو دل تورو) ، "هالک باور نکردنی" ، "هنکاک" (پیتر برگ) ، "تحت تعقیب"(تیمور بکمامتبوف) و ...که اغلب برگرفته از کمیک استریپ (داستان مصور) های 70 سال اخیر غرب بوده و غالبا هم تم مشترکی دارند. جهان این فیلم ها ، معمولا دنیایی سیاه و تیره است که توسط نیروهای شر و شیطانی یا تسخیر شده و یا در آستانه انهدام و نابودی قرار دارد و در چنین شرایطی از دست پلیس و ارتش عادی کاری ساخته نیست ، چراکه آن نیروهای به اصطلاح اهریمنی از فدرت های خارق العاده برخوردار بوده و نهایت ددمنشی و سبوعیت را به کار می گیرند. اینجاست که یک ابرمرد ، یک فوق قهرمان یا به قول خودشان "سوپر هیرو"(Super Hero) وارد گود می شود. سوپر هیرویی که می تواند از بچه های عادی دنیایی دیگر باشد یا پرفسور باستان شناس و ماجراجویی که یک تنه به جای دهها نفر حرکات رزمی و محیرالعقول را انجام می دهد ، یا پسری که از قعر جهنم برای خدمت به شر این جهانی آمده ولی در زمره نیروهای خیر قرار گرفته ، یا جوان مثبتی که براثر آزمایشی به غول سبز رنگ و وحشتناکی در آمده ، یا آدم شلخته و لومپنی که قدرت مافوق بشری داشته و برای نجات انسان ها ، بیشتر خرابکاری می کند تا اصلاح و یا آدمی که پدر و مادرش را در کودکی از دست داده و سپس در سرزمینی از شرق ، آموزش های رزمی دیده و پس از بازگشت به شهر خود ، با کمک خدمتکار خانوادگی نسل اندر نسلش ، ردای سیاه پوشیده و برای نجات شهر از دست گنگسترها و بدمن ها ، جدای از نیروی پلیس ، به مقابله با آنها برمی خاسته است.

موضوعات مرتبط: ، ،
ادامه مطلب
[ سه شنبه 4 بهمن 1390 ] [ 17:15 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]
والت‌دیزنی چگونه بوجود آمد؟ بزرگترین شرکت رسانه‌ای کنترل اذهان کودکان چگونه به ترویج همجنس‌بازی می‌پردازد؟ پیام‌ها چگونه از طریق انیمیشن به ناخودآگاه کودکان رسوخ می‌کنند؟ برای پاسخ بدین سؤالات با گزارش ویژه مشرق همراه شوید...

به گزارش مشرق، قریب به یک قرن است که شرکت والت‌دیزنی (Walt Disney)، فیلم‌های سینمایی و انمیشن‌های مخصوص کودکان را که حاوی ارزش‌ها و سنن آمریکایی هستند تولید و منتشر می‌کند. این شرکت طی دهه‌ها تبدیل به یک امپراطوری بزرگ شده است که به نوعی می‌توان آن را سردمدار صنعت سرگرمی‌های خانوادگی در جهان نامید. یقینا خوانندگان عزیز بارها در حین تماشای فیلم‌های سینمایی یا کارتونی با نشان این امپراطوری بزرگ و یا شرکت‌های تابعه آن مواجه گشته‌اند.

دیزنی شرکتی است برای تسخیر اذهان کودکان و جهت دادن بدان‌ها. البته در دهه‌های اخیر تولیدات این شرکت بزرگسالان را نیز هدف گرفته و در کنار سایر چهره‌ها و شرکت‌های هالیوودی تبدیل به یکی از پیشگامان حمایت از ارزش‌های جدید غربی به مانند همجنس‌‌بازی و یا شیطان‌پرستی شده است.

 


موضوعات مرتبط: ، ،
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 21 دی 1390 ] [ 11:11 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

نبرد تایتان ها

چینشی جدید بر علیه اسلام

Clash of the Titans Poster Production Stills Warner Bros. 2010

فيلم «نبرد تايتان‌ها» در واقع بر اساس باورهاي اسطوره‌اي يونان در قالب تصوير آمده است. اين فيلم اشاره به دعواي ميان المپ‌نشينان بعد از پيروزي بر تايتان‌هاي اوليه براي رسيدن به قدرت دارد. گرچه شكل داستان و روند داستاني فيلم همان‎گونه كه در اساطير يونان آمده رقم نمي‌خورد، اما موضوع فيلم خدايان المپ و دعواي قديمي قدرت ميان خدايان نسل دوم يا همان المپ‌نشينان است.

اسطوره‌هايي كه در فيلم در قالب خدايان ظهور و بروز دارند عبارتند از: زئوس و فرزندانش، پوزئيدون و هادس. اسطوره‌هايي كه از آنها به عنوان «نيمه‏خدا» ياد مي‌شود به آيو و پرسيوس مي‌توان اشاره كرد. اسطوره‌هاي ديگري كه از خون يا تكه‌اي از وجود اين خدايان به‏وجود آمده‌اند، عبارتند از: عقرب شاه و كراكن.


موضوعات مرتبط: ، ،
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 14 دی 1390 ] [ 15:14 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

Avatar Poster Production Stills 20th Century Fox 2009

سفارش اساسی اینجانب نزدیك كردن و رساندن این رسانه‌ی فرهنگ‌ساز، به طراز رسانه‌ئی است كه دین و اخلاق و امید و آگاهی،  بارزترین نمود آن باشد.

به گزارش رجانیوز، عبارت فوق بخشی از متن حکم تمدید ریاست بزرگترین و تأثیرگذار ترین نهاد فرهنگی کشور است که توسط مقام معظم رهبری ایراد شده است. هرچند این حکم کوتاه و راهگشا در درجه اول ناظر به رسانه ملی است ولی خطاب آن به سوی دیگر نهادهای فرهنگی کشور نیز قابل عطف است. چرا که همگی در حال حاضر با مسأله مشترکی مواجه اند و از کاستیهای مشابهی رنج می برند.

تحقق طراز رسانه ای که دین یکی از نمودهای بارز آن باشد زمانی صورت خواهد یافت که نه تنها آموزه های دینی مورد تأکید و تبلیغ قرار گیرد بلکه از پیش شرط های دینداری در ذهن مخاطبان، صیانت شود. پروژه رسانه ای شومی از سوی برخی کانون‏های بین المللی در حال انجام است که کیان و جوهره تدین را هدف گرفته است و رسانه ملی و دیگر رسانه های نوشتاری و تصویری نه تنها باید در برابر آن تدبیری فعالانه بیاندیشد بلکه در قدمی پیش از آن باید توجه داشته باشند ناخواسته گرفتار مشارکت در مدل پیچیده دین‏زدایی و دین‏ستیزی که در حال حاضر فعال شده است نگردند. این مسأله در حوزه تبلیغ و ترویج آموزه های دینی اهمیت مضاعفی می یابد چرا که به همان اندازه که ترویج آموزه های دینی می تواند با مدیریتی درایت محور و هوشمندانه، ابتکار عمل را در مواجهه با این جریان به دست گیرد، کاستی و ناکارآمدی آن می تواند پاشنه آشیل جریان سازی فرهنگی در این مسأله باشد. قدم آغازین در حرکت فرهنگی قوام مند و استوار و به کار گیری شیوه های هوشمندانه جنگ نرم، ترسیمی درست و فراگیر از مختصات فرهنگی است که در حال حاضر در آن قرار داریم.

در ادامه به بررسی پروژه رسانه ای خواهیم پرداخت که بر اساس مدل پلکانی مدیریت پیام(1) تنظیم شده است و هدف نهایی آن تمهید شرایط لازم برای ظهور «دین نوین جهانی» است. این گفتار در واقع بخش تکمیلی گزارش مربوط به پروژه رسانه‏ای 2012 می باشد که چندی پیش منتشر شد و خلاصه آن گفتار به زودی از همین طریق با برخی افزوده ها ارائه می گردد. 


موضوعات مرتبط: ، ،
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 14 دی 1390 ] [ 15:10 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

 

Dev Patel Noah Ringer The Last Airbender Poster Production Stills Paramoun 2010

 

جناب «تنزین گیاتسو» که در روستای «تاکتسِر» در استان «آمدو» در شمالشرقی تبت، در ششم جولای 1935 در خانوادهای کشاورز و پرجمعیت بدنیا آمد[1] امروز به عنوان آخرین دالایی لاما شناخته می‌شود. و با آنکه اذعان دارد آئین بودا آئینی است الحادي[2] و مفهومي به نام خدا (به عنوان خالق هستي) در قاموس اين آيين وجود ندارد، اما باز هم ادعا دارد آئینش تنها مسیر حقیقی بوداست. خطر این جریان در همین ادعای جناب دالایی لاما و باور مصلحتی غرب است که او را به عنوان بودای معاصر بشناسند و تبلیغ کنند. این مساله باعث اهمیت بخشیدن به یک جریان کوچک خواهد شد. در کودکی بسیاری از مخاطبان امروزی سینمای جوان، انیمیشنی برای جا انداختن برتری آئین بودا توسط شخصیت محوری ای کی یو سان که کودکی بودایی بود که دوران ریاضت خود را سپری می‌کرد. مضمون عِلوی بودن آئین بودا که در این فیلم و نزدیک به 15 فیلم و سریال قوی و مطرح همه می‌توانند در یک راستا به حساب آیند. به ویژه که در فیلم‌ها و مستندهای بسیاری که ساخته می‌شوند تناسخ به نحوی مطرح می‌شود که فرد اول فرقه و رئیس گروه مذهبی در آئین‌های گوناگون همان بودای مطرح در تاریخ جناب شاکیامونی معرفی می‌گردد.


موضوعات مرتبط: ، ،
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 14 دی 1390 ] [ 15:8 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

 

جاسوسی که از اینترنت آمد

 

 

the social network

плакат фильма тизер Социальная сеть

اینکه در سال 2003 یک دانشجوی جوان دانشگاه هاروارد به دلیل سرخوردگی از دوست دخترش،  ناگهان افشای خصوصیات زندگی وی را در اینترنت قرار داده تا آبرویش را ببرد و ادامه این ماجرا در طی دو سال به تاسیس یک شبکه اینترنتی منجر گردد که بیش از یک میلیون کاربر پیدا نماید تا جایی که اینک تعداد آنها گویی به 500 میلیون نفر رسیده است! از آن دست ماجراهای شگفت انگیزی است که فقط می تواند از قوطی جادویی هالیوود بیرون بیاید و بس!!

 


موضوعات مرتبط: ، ،
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 14 دی 1390 ] [ 14:56 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]

سینمای مستقل و هنری!

وقتی در دو دهه پایانی قرن بیستم ، هالیوود به تجدید حیات خویش از طریق تاسیس استودیوهای به ظاهر مستقل در کنار کمپانی های اصلی اقدام کرد تا بتواند با جذب فیلمسازان دیگر کشورها ، گنجینه ایده و طرح خویش را که دچار اضمحلال جدی شده بود ، بازسازی کرده و از طرف دیگر آرمان های ایدئولوژیک جهانی سازی را در عرصه سینما نیز پی گیری کرده و فیلمسازان مطرح دنیا را در زیر چتر هالیوود و سینمای آمریکا گرد آورد ، برخی این اقدام را فرصتی برای دستیابی به تکنولوژی های پیشرفته غرب برای ساخت فیلم و اثر خودی پنداشتند اما ماجرا آنچنان که این گروه تصور می کردند ، پیش نرفت و آنان چنان جذب هالیوود و سینمای آن شدند که ناخودآگاه به ترویج همان ایدئولوزی آمریکایی پرداخته و همه هویت و فرهنگ و ریشه های ملی خویش را از خاطر بردند.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 14 دی 1390 ] [ 13:27 ] [ امیر حسین دستان ] [ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به این وبلاگ خوش آمدید.
نويسندگان
آرشيو مطالب
آبان 1394
مرداد 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 اسفند 1393 آذر 1393 مهر 1393 شهريور 1393 بهمن 1392 شهريور 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391 مرداد 1391 تير 1391 خرداد 1391 ارديبهشت 1391 فروردين 1391 اسفند 1390 بهمن 1390 دی 1390 تير 1390 خرداد 1390 آذر 1389
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 536
بازدید کل : 62219
تعداد مطالب : 116
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

<

لوگوی وبلاگ

اندیشکده موعود

social code
ایران رمان